Statoil. The Power of Possible

Statoil lanserte nylig en global kampanje utviklet av TRY/APT for sitt nye internasjonale kommunikasjonskonsept Statoil. The Power of Possible.

Målet er å bygge kjennskap og kunnskap til Statoil i Europa og Amerika. “Vi-gir-oss-aldri holdningen” som gjennomsyrer organisasjonen har bidradd til at Statoil har lykkes og blitt verdens største offshore operatør.

Kampanjen består primært av digitale løsninger i noen av verdens største medier som New York Times, CNN.com, Economist, Financial Times, Wall Street Journal, Bloomberg m.fl. De fleste uttakene er “rich media løsninger” som forteller Statoil. The Power of Possible historier. Her er noen eksempler:

“Time Travel”Forbes.com

“The Earth”Bloomberg.com

Statoil-bannere

Responsive banner 01

Responsive banner 02

Løsningene tar brukerne med til en “Power-of-Possible landingsside” som viser hva Statoil driver med både over og under havflaten og sågar i verdensrommet:

PowerofPossible.com

I tillegg bestå kampanjen av ulike print-annonser i store globale publikasjoner og boards på noen av verdens største flyplasser som London Heathrow, New York, Houston m.fl.

“For oss i TRY/Apt er det usedvanlig spennende og lærerikt å jobbe med Statoil som merkevare, ikke bare i Norge, men også internasjonalt. Det er en stor ære å få lage kommunikasjon som skal gå i New York Times, på CNN.com eller fylle noen av de største flatene på f.eks Heathrow” sier rådgiver Sven Jensen som er kundeansvarlig i TRY/APT.

Les mer

Priser & oppmerksomhet

  • 1 x Site of the day CSS Design Awards
  • 1 x Nominee Site of the Year CSS Design Awards 2014
  • 1 x Honorable Mention Awwwards