Være uten mobilen eller ha caps lock låst på maskinen?

Der enkelte snakker om å logge av mobilen, har djuice erkjent at folk elsker den, og aldri har den mer enn en armlengde unna. Mange uttrykker en følelse av hjelpeløshet når de er uten mobil, og unngår aller helst å komme i en slik situasjon.

I sin kampanje tar djuice og TRY tak i denne innsikten, og kobler den med et velkjent fenomen. Noen kaller det “Would you rather, andre Pest eller Kolera. djuice kaller det Mobildilemma: Hvis du måtte velge, ville du vært uten mobilen i 2 uker, eller ville du…
Reklamekonseptet til djuice, «For oss som elsker mobilen», har skap et stort engasjement i målgruppen av unge voksne
stor-brukere av mobil-tjenester. djuice filmene var blant av de mest sette YouTube filmene i fjor. Mens enkelte snakker
om å logge av mobilen, har djuice erkjent at folk elsker den, og aldri har den mer enn en armlengde unna.

For å skape ytterligere engasjement, har djuice nå også utviklet og lanserer i disse dager en egen film-generator hvor
du kan lage din egen vri på en djuice reklamefilm.
Brukerne kan her selv lage sine egne mobile dilemmar. Vil du helst være uten mobilen i to uker, eller si noe morsomt
eller litt på kanten. Brukerne står selv ansvarlig for innholdet.

Kampanjen består i tillegg av en hel mengde filmer, radiospotter, ulike digitale uttak og andre aktiviteter. Her blir mobilbrukere
utfordret til å tenke gjennom hvor mye de faktisk er villige til å gjøre for å beholde mobilen.

Les mer

Resultater

Frem til august 2015

Antal filmer laget
128 639
Antal besøkende
160 227
Antal delinger
3 200

Priser & oppmerksomhet

  • 1 x CSS Design Awards, Site of the day